طراحی داخلی ویلا نوشهر دهخدا

محل پروژه: استان مازندران/ شهرستان نوشهر/ منطقه دهخدا

متراژ پروژه: 220 متر مربع

تعداد طبقات: یک طبقه

کاربری پروژه: مسکونی

سبک معماری: سبک تلفیقی مدرن و نئوکلاسیک

رنگ های شاخص: سفید، خاکستری، بژ، چوب و رنگ  های گرم

تاریخ شروع طراحی: دی ماه 1397 خورشیدی

مدت زمان طراحی: دوازده روز

طراحی ویلای رینه

سایر طراحی های این پروژه

درباره پروژه

در این پروژه مسکونی کارفرما از تیم طراحی ما می خواست تا فضایی مدرن، راحت، گرم و آرام را برای خود و فرزندشان طراحی کنیم. بنابراین با توجه به خواسته های کارفرما سبک تلفیقی مدرن و نئوکلاسیک را انتخاب کردیم. از قوانین فنگ شویی نیز در طراحی این خانه استفاده نمودیم. آینه در اتاق غذاخوری یک مثال از فنگ‌شویی فوق‌العاده‌ی سنتی است. از آنجائی که این آینه‌ها مقدار غذا را دو برابر می‌کنند، در نتیجه نشانی از دعوت ثروت و فراوانی بیشتر است. همچنین نور بیشتری را در فضا ایجاد می‌کنند. بنابراین روی دیوار کنار میز غذاخوری، آینه قرار داده ایم.

کافرما تاکید زیادی روی گرم شدن فضا داشت، در نتیجه ما رنگ کلی فضا را خاکستری و بژ در نظر گرفتیم و برای گرم تر شدن محیط خانه، از رنگ های خردلی، طلایی و عنصر چوب استفاده کردیم. فرش اصیل ایرانی هم توانست طراحی این قسمت را تکیمل کند. برای ورود بیشتر نور به داخل از پرده های حریر سفید در وسط و در دو طرف از نوار های باریک طلایی و بژ استفاده کردیم.

استفاده از آجر در طراحی تی وی وال، فضا را به نوعی متفاوت و منحصر به فرد کرده است، همچنین به دلیل انتخاب رنگ گرم برای این آجر در کنار چوب، گرمای فضا افزایش یافته است.

ما سعی کردیم فضارا ساماندهی کنیم: یک فضای بازی درکنار نشیمن توسط پارتیشن چوبی ایجاد کردیم، تا علاوه براینکه بچه ها زمان بیشتری در کنار پدر مادر باشند، از بهم ریختگی در نشیمن هم جلوگیری شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.