بیوگرافی:
متولد ۱۳۵۶ تهران است و ورودی ۱۳۷۴ دانشگاه گیلان در رشته معماری بوده، که پس از اتمام آن در ۱۳۸۱، با رتبه اول در آزمون دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات پذیرفته شد و در سال ۱۳۸۶ آن را به اتمام رساند. بعد از حدود ۸ سال کار در مهندسین مشاور مختلف در سال ۱۳۸۳ بصورت مستقل به طراحی و تمرین معماری پرداخت و در سال ۱۳۸۷ با مشارکت، دفتر رازان را تاسیس نمود و به مدیریت آن پرداخت، در سال – ۱۳۸۸ با حفظ امتیاز و مالکیت معنوی طرح های گذشته خود- دفتر معماری “دیگر “را پایه گذاری کرد.
سوابق اجرایی
خانه شریفیها
ویلا برادر کوچکتر
ساختمان شماره۹۳ تهرانپارس
3 طرح برگزیده
پروژه : خانه شریفیها
طراح اصلی آن دکتر علیرضا تغابنی است، در تهران و محله دروس ساخته شده و سال گذشته به بهره برداری رسیده است. مشخصه اصلی این پروژه انعطاف پذیری و عدم قطعیت است. به طوری که با حرکت اتاقهای چرخان، کیفیت فضاهای داخلی و فرم بیرونی بطور مداوم تغییر کرده و به باز و بسته شدن – درونگرا و برونگرا شدن – پروژه میانجامد. این تغییرات درفصول مختلف یا در سناریوهای عملکردی میتوانند مورد استفاده قرار گیرند. زمین پروژه به مانند بسیاری از بلوکهای شهری علی رغم عمق زیاد، بر و نمای محدودی داشت. سعی شد ساختمان با این باز و بسته شدن، به مانند خانههای قدیمی کیفیاتی چون «زمستان نشین» و «تابستان نشین» ارائه کند؛ در تابستان حجمی باز، شفاف، پر از خلل و فرج و دارای تراسهای عمیق و بزرگ باشد و در زمستانهای تهران که تراس کمتر به کار میآید، حجمی بسته، بدون تراس و با حداقل بازشو طراحی شود.
پروژه: ویلا برادر کوچکتر
این پروژه در زمینی قرار می گرفت که از سمت ورودی زمینی تودلی به حساب می آمد و در گودی می نشست، اما از سمت پشت به محوطه گسترده که قبلا بستر رودخانه بود مشرف بود. سوال پروژه که چگونه می توان به این مسئله پرداخت که پروژه در عین حال که در گودی قرار گرفته، بتواند خود را بنمایاند و در بین مابقی پروژه ها گم نشود و شخصیت خود را داشته باشد و همچنین مانع اشراف همسایگانِ بلند قدش بر فضاهای خصوصی وحیاطش بشود. سازه پروژه منطبق بر اسکلت بندی قوس های سقف بود و از کاذب کاری های مرسوم فاصله گرفته شد. قطاع های ذوزنقه ای سقف و زیرسازی های آن تک تک طراحی و ترسیم شدند تا دقیق بروی پروژه بنشیند.
پروژه:ساختمان شماره۹۳ تهرانپارس
به قلم طراح پروژه: دفترهای کوچکی مثل دفتر ما، گاهی مراجعانی دارد که پروژه ای در دست دارند که توسط دفترهایی با حساسیت کمتر نسبت به کیفیت کار(معمولا نزدیک شهرداری ها و متخصص گرفتن جواز)، طراحی شده است. آن ها در مرحله ای که ساخت را شروع کرده یا در حین عملیات ساخت، تکایل دارند دستی به سر و روی پلان ها کشیده و نمایی جذاب را برای پروژه فراهم کنند. طراحی از نما شروع شد و تا حد امکان به مابقی پروژه بسط یافت. با جابجایی آشپزخانه در یکی از طبقات و تغییر سازماندهی پلان، سعی کردیم تنوع حرکتی را در نما و پلان ها ایجاد کنیم، همچنین دکوراسیون داخلی نیز با تبعیت از ایده صورت دهنده نما شکل گرفت. از پخ کاری های پلان کاستیم و سعی کردیم پلان ها را شسته رفته کنیم.