مربع لوشو در فنگ شویی

مربع لوشو در فنگ شویی

در سرزمین چین امپراتور حکیم و فرزانه فو-زی در حدود پنج هزار سال پیش، طرح یک مربع جادویی که از قطرات آب تشکیل شده بود را بر روی لاک یک لاکپشت غول پیکر که از رودخانه لو بیرون آمد مشاهده کرد. بر این اساس نماد و رمز کائنات و جریان انرژی جهان به صورت یک ماتریس ریاضی(یا مربعی که درای سه سطر و سه ستون بود و اعداد از 1 الی 9 چنان درداخل آن قرار گرفته بودند که جمع جبری هر سه خانه عمودی و یا افقی آن برابر عدد 15 بود) نقش و توصیف نمود. رنگ قطره های آب نیز در هر خانه متفاوت بود.

بر این اساس، لو-شو مربع جادویی است که کتاب رودخانه لو نامیده می شود.

رمز اعداد

عدد 1، عددی است که تنها به خدایان و پادشاه تعلق دارد. تنها الوهیت هست که به این جایگاه تکیه زده است  و نیروهای فانی نمی توانند برای مدت طولانی در این جایگاه بمانند.

عدد2، زوج بودن، جفت داشتن، خوش یمین برای مراسم های ازدواج ، تولد و جشنها و نماد توازن دو نیروی یین و یانگ یا نرو ماده که منشاه همه ی پدیده هاست .

عدد3، با ثبات ترین عدد است. به اعتقاد چینیان سه وسه هرگز پایان نمی پذیرد. برای افزایش ایستایی بصری و تمرکز و وحدت فضایی سودمند می باشد.

عدد4، از دو جفت دوتایی تشکیل شده است اما همانند عدد دو خوش یمن نیست، زیرا در زبان چینی تلفظ عدد چهار همانند تلفظ کلمه مرگ است. در فنگ شویی از عدد چهار ، برای نظم بخشیدن به اشیاء شدیدا خودداری میکنند.

عدد 5، نماد قدرت، افتخار و حاکمیت است. نیروی عدد 5 برکت و سلامتی را برای هر خانه چینی رقم میزند و از ورود انرژی منفی و شیاطین جلو گیری میکند.

این عدد برای طراحی موزون بین اشیاه و چرخش انرژی مثبت بین آن ها عددی بسیار مناسب است.

عدد6، دوبرابر عدد 3 است و در زبان چینی به دلیل تلفظ مشابه بین عدد 6 باکلمه ثروت، خوش یمن محسوب شده و نماد موفقیت مالی و ثروت می باشد.

عدد7، عددی قدرتمند است که ریشه اساطیری دارد، از هفت ستاره دب اکبر ،هفت آسمان و هفت روز هفته و غیر نظمی که توسط هفت شیء به وجود بیاید باعث ایجاد قدرت و تقدس در آن مکان می شود.

عدد 8، نماد هشت گنج بزرگی است و همچنین نماد هشت جهت قطب نما است. سمبل شادی و هماهنگی است. با استفاده از اشیاء هشت ضلعی از ورود نیروی های منفی جلوگیری می کند.

عدد9، در زبان چینی تلفظ عدد 9 هم آوا با کلمه عمر طولانی است به همین دلیل بسیار خوش یمن است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.