اصول فنگ شویی در خانه

فنگ شویی در خانه

محل مناسب برای نشیمن در نزدیکی ورودی آپارتمان می باشد. اما اتاقهای خواب و آشپزخانه بهتر است در دورترین نقطه آپارتمان واقع شوند. این کار باعث آرامش، توازن و خلوت برای ساکنین می شود.

مرکز خانه محل مناسبی برای استقرار سرویسها و آشپزخانه نیستند. مرکز خانه مکان خوش یمنی است به همین خاطر باید مورد استفاده تمام اعضای خانواده قرار بگیرد. نشیمن رسمی یا اتاق خانوادگی گزینه های مناسبی برای مرکز خانه می باشد.

اتاق های منفرد

آشپزخانه

در چین، به طور سنتی، آشپزخانه مهم ترین فضای یک آپارتمان شناخته می شود. زیرا اجاق خانه که به طور نمادین جایگاه ثروت خانواده است در آن قرار دارد. کمیت و کیفیت غذایی که در آشپزخانه وجود دارد نیز از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. کمیت غذا مقدار وفور نعمت و کیفیت آن تعیین کننده میزان سلامت خانواده است. به همین دلیل در شرق یخچال و کمد های آشپزخانه همیشه مملو از مواد غذایی هستند، تا در صورت ورود مهمان سرزده آبروی صاحب خانه حفظ شود.

اجاق گاز باید همیشه تمیز و به خوبی کار کند. در فنگ شویی هر وسیله ایی خراب باشد، آزار دهنده و مولد چی منفی به شمار می آید.

طبیعتا فضای آشپزخانه باید روشن تر و پرنور تر باشد تا چی را به داخل این محل بکشاند. حضور چی در آشپزخانه درکیفیت غذا و حال افرادی که در این محل کارا می کنند موثر است.

نهار خوری

مکان نهار خوری باید نزدیک آشپزخانه و دور از در ورودی آپارتمان باشد. فضای نهار خوری باید دارای وسعت کافی باشد تا بعد صرف غذا به راحتی و بدون برخورد با دیوار یا  مبلمان ازپشت آن برخاست. همچین اتاق غذا خوری باید از روشنایی کافی برخوردار باشد تا نیروی چی برای ورود به آن تشویق شود. با روشن کردن شمع بر روی میز می توانید نیروی چی را به آن محل جذب کنید. اتاق نهار خوری باید دلباز و بزرگ باشد، اینکار برای میهمانان خوشایند است. چینیها معتقدند که بسته بودن و دلگیری فضای نهار خوری باعث محدودیت ثروت و منابع مالی آنها می شود. به همین خاطر مردم ترجیح می دهند با ایجاد یک فضای بزرگ و سراسری و بدون دیوار، هر گونه محدودیت مال را از سر راه خود بردارند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.