ساخت ویلا در نوشهر

ساخت ویلا در نوشهر

ساخت ویلا در نوشهر می‌تواند یکی از مراحل خاص و رویایی در زندگی هر فردی باشد. وقتی بتوانید پرده‌های پنجره ویلای خود را کنار بزنید و از دیدن طبیعت بکر نوشهر لذت ببرید، بدون شک دوست خواهید داشت که برای همیشه در ویلای خود زندگی کنید. اما مزایای ساخت ویلا در نوشهر تنها به طبیعت منحصر به فرد این شهر خلاصه نمی‌شود. شما با همکاری با «شرکت مهندسی معماری پرسیاه» می‌توانید یک ویلای رویایی با کیفیت ساخت بالا را دریافت کنید. از همه مهمتر اینکه، طراحی و ساخت ویلا در نوشهر یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود. در این بررسی در مورد مزایای ساخت ویلا در شهر نوشهر و مراحل احداث ویلا صبحبت می‌کنیم.

نوشهر کجاست؟

نوشهر شهری در استان مازندران و مرکز شهرستان نوشهر در ایران است. این شهر بندری در کرانه جنوبی دریای خزر قرار دارد. نوشهر با آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری، دریا و محیط طبیعی کوهستانی‌اش، از دیرباز یکی از مقاصد برتر گردشگری در ایران بوده است. این شهر هر ساله صدها هزار بازدیدکننده را به هتل‌ها و ویلاهای شخصی جذب می‌کند.

در زمان محمدرضا شاه پهلوی، نوشهر به عنوان «پایتخت دوم» یا «پایتخت تابستانی» ایران شناخته می‌شد زیرا شهری بود که شاه و اکثر مقامات بلندپایه دولتی در ماه‌های تابستان در آن زندگی و کار می‌کردند. این شهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته کوه های البرز، از شرق به نور و از غرب با چالوس همسایه است. نوشهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب با تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنک و مرطوب است.

مزایای ساخت ویلا در نوشهر

نوشهر به خاطر زیبایی‌های طبیعی، پارک‌های زیبا و کوه های سرسبزش مشهور است. از جاذبه‌های مهم نوشهر می‌توان به پارک جنگلی و منطقه حفاظت شده سیسنگان اشاره کرد که زیستگاه گونه‌های گیاهی در حال انقراض، ساحل زیبای سیسنگان، دریاچه سد آویدر و آبشار چلندر است. به دلایل بسیاری، افراد به ساخت ویلا در نوشهر مبادرت می‌ورزند زیرا این شهر دارای موقعیت استراتژیک خوبی برای سرمایه گذاری و گذراندن تعطیلات در شمال کشور است.

مزایای ساخت ویلا در نوشهر

نزدیکی نوشهر با دریا و جنگل و وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، باعث شده است تا خاستگاه اصلی گردشگری در غرب مازندران باشد. این شهر که بندری پرتردد است، در قلب اقتصادی مازندران قرار دارد. به همین دلیل، رونق ساخت و ساز ویلا در این شهر هر سال بیش از گذشته افزایش می‌یابد. از نظر شهرسازی و امکانات رفاهی نیز نوشهر در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

بنابراین، می‌توان از مزایای ساخت ویلا در نوشهر به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط آب و هوایی خوب
  • نزدیکی به دریا و جنگل
  • امکانات رفاهی و شهری خوب
  • داشتن زندگی ایده آل و لوکس
  • موقعیت عالی گردشگری
  • ارزش بالای ملک
  • امکان سرمایه گذاری در ویلا
  • امکان اجاره دادن ویلا

مزایای پیمانکاری ساخت ویلا در نوشهر

مزایای پیمانکاری ساخت ویلا در نوشهر

با توجه به قیمت بالایی که ویلاهای نوشهر دارند، ممکن است برخی افراد ترجیح دهند که در این منطقه زمین خریداری کنند و ویلای خود را بسازند. ساخت ویلا مقررات و اصول خود را دارد که زمان زیادی می گیرد. از طرفی یک کار تخصصی است. به همین دلیل شرکت‌های مهندسی حرفه‌ای مانند پرسیاه که سابقه بالایی در پیمانکاری ساخت ویلا در نوشهر دارند، امکان انجام  پروژه‌های پیمانکاری را با شرایط ویژه برای مشتریان عزیز خود قرار می‌دهند.

پیمانکاری ویلا می‌تواند کلیه مراحل ساخت اعم از دریافت مجوزهای لازم، خرید مصالح ساختمانی، طراحی معماری، نقشه های ساختمانی، ساخت و ساز، طراحی داخلی، محوطه سازی و غیره را انجام دهد. بنابراین، امکان ساخت ویلا به صورت صفر تا صد وجود دارد. در ادامه به برخی از مزایای پیمانکاری ویلا در نوشهراشاره می‌کنیم:

  • طراحی و ساخت ویلا به صورت صفر تا صد
  • دریافت مجوزها و پروانه ساخت ویلا
  • عدم نیاز به استخدام پیمانکاران مجزا
  • طی شدن مراحل ساخت ویلا با بهترین برنامه مدیریت پروژه
  • برآورد هزینه ساخت ویلا
  • مشاوره تخصصی جهت طراحی و شیوه ساخت و ساز
  • کاهش زمان و هزینه‌های مربوط به پیمانکاران و خرید مصالح
  • قیمت تمام شده بهتر نسبت به ساخت به صورت شخصی

عوامل موثر در ساخت ویلا در نوشهر

عوامل موثر در ساخت ویلا در نوشهر

در هنگام ساخت ویلا در شهر نوشهر عوامل مختلفی در کیفیت و بهبود روند ساخت و ساز اثرگذار هستند. این عوامل در طراحی سبک معماری و استفاده از مصالح مناسب تاثیرگذار خواهند بود. فاکتورهای موثر به شرح زیر هستند:

  • مشخصات و موقعیت زمین در نوشهر
  • رطوبت، نورگیری، جهت باد و به طور کلی اقلیم منطقه
  • شناخت قوانین شهرداری منطقه جهت ساخت ویلا
  • بررسی وضعیت زاویه تابش خورشید
  • ارزیابی جنس خاک و میزان رطوبت
  • در نظر گرفتن تعداد ساکنان ویلا
  • ایده‌ها و نیازهای مختلف کارفرما
  • مقدار بودجه برآورد شده برای ساخت ویلا
  • مشخصات طراحی ویلا (نما و طراحی داخلی)
  • نوع مصالح ساختمانی در دسترس

مراحل ساخت ویلا در نوشهر

درک کامل از اصول ساخت و ساز اولین قدم برای یک پروژه ویلاسازی موفق است. ساختن یک ویلا به مهارت و سرمایه گذاری مناسب نیاز دارد. بعد از تعیین اهداف ساخت ویلا، مراحل عملیاتی به شرح زیر آغاز می‌شوند:

1- پلان ویلا

نقشه ویلا شما حیاتی‌ترین جنبه ساخت و ساز است. هنگامی که می‌خواهید پروژه‌ای در مقیاس بزرگ مانند ویلای دوبلکس را آغاز کنید، بسیار مهم است که برای ساختمان خود برنامه ریزی نمایید. برنامه ریزی درست به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌ها و عملکرد بخش‌های مختلف فرآیند ساخت را پیش بینی کنید. شما برای انجام این کار به یک تیم حرفه‌ای نیاز دارید تا به بهترین نتیجه برسید. معماران، مهندسان عمران، برق ‌کارها و لوله ‌کش‌ها نقش اساسی در برنامه‌ ریزی یک پروژه موفق ویلاسازی دارند.

مراحل ساخت ویلا در نوشهر

2- برآورد بودجه

ساخت یک ویلا یک سرمایه گذاری قابل توجه خواهد بود که مستلزم داشتن بودجه‌ای مناسب است. پس از انجام برنامه ریزی، جزئیات تخمین بودجه شامل هزینه مصالح، انواع ماشین آلات، نیروی کار مورد نیاز و موارد دیگر برای تکمیل پروژه ویلاسازی هستند. هزینه مصالح با توجه به کمیت و کیفیت ساخت تعیین می‌شود. در صورت محدود بودن توان مالی، توصیه می‌شود تا تهیه بودجه لازم صبر کنید تا بتوانید ویلای مورد نظر خود را دریافت کنید. از شرکت‌های مهندسی برای برآورد دقیق قیمت کمک بگیرید.

3- تملک زمین

یکی دیگر از نیازهای ضروری در ساخت ویلا در نوشهر، تملک یک قطعه زمین است. مهم است که چندین عامل را برای خرید زمین مناسب در نظر بگیرید که شامل اندازه ساختمان، موقعیت مکانی و غیره هستند. نوع ویلای مورد نظر تعیین می‌کند که قطعه زمین مورد نیاز چقدر باید باشد. این مهم می‌تواند برعکس نیز باشد! به این صورت که بودجه شما فقط برای خرید زمین با ابعاد مشخصی مناسب است و مجبور هستید ویلا را مطابق با ابعاد زمین بسازید.

3- پاکسازی سایت

مساحت زمین تعیین شده برای ساختن یک ساختمان خاص به عنوان «سایت» شناخته می‌شود. در شرایطی که قطعه زمین برای مدت طولانی رها شده است، احتمالاً درختان، علف‌های هرز و آوار در زمین وجود دارند. اولین کاری که باید انجام شود، این است که از شر مواردی که ممکن است مانع ساخت و ساز شوند، خلاص شوید. برای کار ممکن است به بولدوزر، بیل مکانیکی یا ماشین چمن زنی نیاز باشد. در هر صورت، تسطیح زمین و متعاقب آن، گودبرداری باید با دقت و تخصص تیم مهندسی انجام شود.

ساخت ویلا در نوشهر به شکل اصولی و مهندسی

4- ساخت فونداسیون

پی یا فونداسیون پایین‌ترین قسمت ساختمان است که در آن ساختمان با خاک برخورد می‌کند. این بخشی از ساختار نامرئی ویلا را تشکیل می‌دهد. اهمیت ایجاد یک پایه محکم برای ویلا را نمی‌توان دست کم گرفت. فونداسیون مهم‌ترین بخش ساخت ویلا در نوشهر است زیرا سایر قسمت‌های ساختمان برای حفظ استحکام به پی متکی هستند. اگر فونداسیون ضعیف باشد، بدون توجه به کیفیت و کمیت مصالح به کار رفته در ساخت، منجر به ریزش بنا می‌شود. مهندسان ساختمان این جنبه را درک می‌کنند. از این رو، تمام تلاش خود را از نظر منابع مادی و انسانی به کار می‌گیرند تا فونداسیون را به خوبی طراحی و اجرا کنند.

دیگر مراحل عملیاتی ساخت ویلا در نوشهر عبارتند از:

  • ساخت اسکلت ساختمان (ستون‌ها و تیرها)
  • اجرای سقف (سقف تیرچه بلوک، عرشه فولادی و غیره)
  • نماکاری ساختمان (نمای مدرن، کلاسیک، مینیمال، رومی، چوبی و غیره)
  • نازک کاری (دیوارچینی، گچ و خاک دیوار، نقاشی، کف سازی، عایق کاری و غیره)
  • طراحی داخلی (چیدمان مبلمان، فضا سازی و غیره)
  • محوطه سازی (استخر روباز، باغ و باغچه، آلاچیق، تراس گاردن و روف گاردن و غیره)
  • امکانات رفاهی (نورپردازی، فناوری هوشمند، اتاق سینما، اتاق بازی و غیره)

ناگفته نماند، اسکلت ساختمان از بتن مسلح است زیرا آب و هوای شرجی و مرطوب شمال باعث زنگ زدگی در فولاد می‌شود.

ساخت ویلا در نوشهر به شکل اصولی و مهندسی

بین ساخت ویلا به شکل سنتی و تجربی با ساخت به صورت اصولی و مهندسی تفاوت‌های زیادی وجود دارند. در ساخت سنتی از آنجایی که سازمان مشخصی وجود ندارد، مسئولیت‌های ساخت ویلا عموماً به عهده کارفرما است و معمار تنها مجری ساخت ویلا خواهد بود. اما در ساخت حرفه‌ای ویلا شرکت مهندسی معمولاً کادری مجرب در اختیار دارد که هر کدام بر اساس تجربه و تخصص خاص خود در هر مرحله به کار گرفته می‌شوند تا در نهایت آنچه که در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد مورد رضایتش باشد.

در ساخت ویلا به شکل سنتی و تجربی اصول مهندسی در زیر ساخت‌های ویلا به درستی انجام نمی‌شوند و این موضوع سبب ایجاد هزینه‌های زیادی در تعمیرات و نگهداری در آینده خواهد شد. اما شرکت‌های مهندسی معماری با ریز بینی‌های خاص خود مانع از کوتاهی در این موارد می‌شوند زیرا ساختار و اصول ساخت ویلا در شرکت‌های مهندسی به این صورت است که هر بخش از ساخت را افرادی متخصص و ماهر انجام می‌دهند و تمامی مراحل تحت نظر مهندسین ناظر قرار دارد.

قیمت ساخت ویلا در نوشهر

قیمت ساخت ویلا در نوشهر

ساخت یک ساختمان یک سرمایه گذاری کلان و مادام العمر است. با افزایش جمعیت گردشگران در نوشهر برای اجاره ویلا، ویلاسازی در این شهر رونق بیشتری گرفته است. اما برای ساخت ویلا نیاز به همکاری با یک شرکت مهندسی معتبر است. عوامل مختلفی می‌توانند بر هزینه ساخت خانه ویلایی تاثیرگذار باشند. این عوامل اغلب شامل متراژ، پلان اجرایی، امکانات، نوع مصالح ساختمانی، دستمزد نیروی کار و غیره هستند.

سرمایه گذاری بیشتر همیشه به معنای موفقیت در پروژه نیست! و یک شرکت مهندسی خلاق جایی است که بتواند با کمترین هزینه نیازهای کارفرما را برآورده کند. در هر صورت، بودجه بیشتر معمولاً با کیفیت ساخت بالا از نظر زیبایی و جذابیت همراه است. شما می‌توانید تمامی امکانات رفاهی را بخواهید، در صورتی که بودجه لازم را تهیه کنید. در نهایت، داشتن یک ویلای لوکس مستلزم پرداخت هزینه بالاست.

خدمات شرکت مهندسی معماری پرسیاه شامل موارد زیر است:

  1. مشاوره و بازدید با تعیین وقت قبلی
  2. مجهز به استودیو معماری و ارائه فول پکیج طراحی ویلا با محاسبات سازه‌ای و نقشه‌های اجرایی
  3. مدیریت و نظارت بر اجرای صحیح پروژه، مطابق طرح و استانداردهای اجرایی مهندسی‌
  4. اعزام اکیپ اجرایی خوش قول و متعهد از دفتر تهران
  5. تهیه و اجرای متریال‌های به روز و با کیفیت مناسب
  6. ارائه گزارش‌های مالی، صورت وضعیت‌های شفاف و قابل استعلام
  7. گزارش تصویری از مراحل اجرایی پروژه به صورت هفتگی
  8. اجرا تا مرحله دکوراسیون داخلی و تجهیزمبله با حضور کارشناس interior design
  9. عقد قرارداد به صورت مدیریت پیمان

ساخت ویلا در نوشهر با شرکت مهندسی پرسیاه

ساخت ویلا در نوشهر با شرکت مهندسی پرسیاه

انتخاب شرکت مهندسی و پیمانکاری و معماران مجرب برای پیشبرد پروژه یکی از مراحل مهم در پیمانکاری ساخت ویلا در نوشهر است. بدون شک بهره مندی از خدمات و تجربیات یک تیم حرفه‌ای و مجرب منجر به نتایج عالی و مورد انتظار کارفرما خواهد شد.

«شرکت مهندسی معماری طرح پردازان پرسیاه» با سال‌ها تجربه در زمینه پیمانکاری و مشارکت در ساخت ویلا تنها شرکتی است که با ارائه ضمانتنامه اجرایی همه متریال مصرفی در پروژه شما را به مدت یکسال گارانتی می‌کند. ساخت ویلا، بازسازی ویلا، دکوراسیون داخلی و تجهیز مبله پروژه‌های لوکس از خدمات منحصر به فرد شرکت پرسیاه هستند.

شرکت مهندسی معماری پرسیاه در راستای اهداف سازمانی خود و برای رفاه حال کارفرمایان عزیز، اقدام به راه اندازی کمپین‌های هیجان انگیز کرده است. در این کمپین‌ها شما می‌توانید از 7 درصد تخفیف در اجرا و تا 50 درصد تخفیف طراحی در پروژه‌های خود بهره مند شوید. در نهایت، شرکت مهندسی پرسیاه با ارائه صفر تا 100 طراحی و ساخت ویلا در کلارآباد می‌تواند پروژه مورد نظر شما را به صورت کاملاً حرفه‌ای و با قیمت مناسب به سر منزل مقصود برساند.

منبع: scb.co.th ، maramani.com

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.