ساخت ویلا در شمال و مراحل ساخت آن

ساخت ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال به دلیل نوع آب و هوا از قاعده مشخصی پیروی می کند. علاوه بر این که شکل ویلا و طراحی آن در مورد تایید بودن آن نقش موثری دارد شما باید برای ساخت ویلا در شمال به تراکمی که شهرداری برای ساخت و ساز یک محدوده مشخص کرده است توجه نمایید. (شهرداری حدود مشخصی برای احداث بنا با توجه به متراژ زمین مشخص نموده است. یعنی تمامی افراد باید محدوده مشخصی از زمین خود را به بنا  اختصاص دهند )

قیمت ساخت ویلا در شمال

قیمت تمام شده ساخت ویلا در شمال با توجه به پیاده سازی نقشه و نوع معماری و مصالح و امکانات متفاوت است. شما برای ساخت ویلا در شمال علاوه بر پروانه ساخت و جواز نیاز به نقشه های معماری و مصالح، تاسیسات برقی و مکانیکی مناسب دارید. نقشه و مشخص نمودن سبک معماری اولین مرحله ساخت ویلا می باشد.

معماری ویلای شمال بایستی همسو با شرایط محیطی منطقه باشد. موقعیت جغرافیایی زمین و سبک معماری نیز نقش تعیین کننده ای در قیمت نهایی ویلا دارد. تناسب بین فضای داخلی و محوطه بیرونی موضوعی است که در ساخت ویلا مورد توجه قرار گیرد. یک طراح نقشه ساختمانی حرفه ای باید تعادل و تناسب بین دو فضای داخلی و خارجی را ایجاد کند.

تصویر شماره 1

مراحل تیتروار ساخت ویلا در شمال

بعد از نقشه برداری از زمین و طراحی نقشه، محاسبات نقشه طراحی شده صورت می پذیرد. در این مرحله طراح با توجه به نوع سازه ویلا و اسکلت و سایر موارد هزینه ساخت را می تواند با محاسبات مشخص نماید.

1- پی ریزی و اجرای نقشه: این امر توسط ناظر متبحر انجام می شود. در این مرحله ابعاد نقشه به صورت رنگ ریزی روی زمین پیاده سازی می شود.

2- پی کنی ویلا : پیمانکار و کارگران این مرحله را انجام می دهند. در این مرحله پیاده سازی فونداسیون توسط آرماتوربند صورت می گیرد.

3- اجرای فونداسیون طبق نقشه محاسباتی توسط آرماتوربند: اجرای ستون و سقف که زیر نظر مهندس و توسط اسکلت کار انجام می شود. این مرحله در واقع مرحله ای بنیادی است که تاثیر بسزایی در هزینه تمام شده و استحکام بنا دارد.

4- دیوار چینی : این کار توسط بنا اجرا می شود و کارگران ستون ها و دیوارها را با مصالح مورد نظر می چینند .سفت کاری یا دیوار چینی همان مرحله اجرای طرح داخلی پلان است. در این مرحله علاوه بر مجزا شدن فضای خارجی و داخلی تمام محدوده داخلی مشخص می شود.

5- سربندی ویلا است که این مرحله توسط جوشکار با نظارت مهندس به اجرا در می آید. سربندی شیب سقف و نما ی سازه در این مرحله اجرا می شود که نقش موثری در زیبایی ویلا دارد.

تصویر شماره 2

نازک کاری و مراحل پایانی ساخت ویلا در شمال

در این مرحله پنجره ها و چارچوب ها نصب می شود. عایق کاری و ایزوگام، نما سازی و زدن سرامیک ها ی سرویس های بهداشتی و آشپزخانه نیز در این مرحله انجام می شود. سفید کاری دیوار داخلی و بیرونی از مراحل پایانی ساخت ویلا در شمال محسوب می شود. مصالحی چون پودر سنگ و سیمان برای سفید کاری به کار می رود. کف سازی ویلا در این مر حله انجام می شود: پارکت، سنگ، آجر، سفال و مصالح از این دست برای این مرحله از کار استفاده می شود.

 انجام تاسیسات که به نصب انواع شوفاژ و شومینه و کلید و چراغ ها و شیرآلات و سایر موارد اختصاص دارد. مرحله پایانی ساخت ویلا در شمال انتخاب رنگ است که بسته به سلیقه فرد می توان از کاغذ دیواری، رنگ و یا سایر گزینه ها که برخی از آنها مصالح مدرن هستند، استفاده می کنند.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.