چهار اصل مهم در فنگ شویی سرویس‌های بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی از جمله مکان‌هایی در منزل هستند که اهل خانه در طول شبانه‌روز زمان تقریباً زیادی را در آن جا می‌گذرانند. اگر این سرویس‌ها طبق اصول فنگ شویی ساخته و چیده شوند انرژی مثبت زیادی را روزانه دریافت خواهند کرد، وجود این انرژی‌ها در سرویس‌ سبب می‌شود زمان‌هایی را که در این مکان‌ها سپری می‌کنیم حال خوبی داشته باشیم و بتوانیم به‌راحتی به زندگی روزمره خود بپردازیم.

اصل اول

دستشویی نباید در مجاورت آشپزخانه، اتاق نشیمن، درب ورودی یا میزناهارخوری قرار داشته باشد، قرارگرفتن دستشویی در این نقاط سبب تجمع انرژی منفی می‌شود.

بهترین مکان برای قرارگیری دستشویی‌ها دیوارهای خروجی ساختمان است هم چنین باید فضای کوچک و یا متعادلی را به این مکان اختصاص دهید. شاید به علت اصول فنگ شویی بوده که درگذشته سرویس‌های بهداشتی را خارج از فضای خانه قرار می‌دادند.

اصل دوم

آب از مؤثرترین عناصر در فنگ شویی خواهد بود، آب مرکزیت اصلی را در سرویس‌های بهداشتی (دستشویی و حمام) دارد. بنابراین باید محل قرارگیری آب در این سرویس‌ها طبق اصول فنگ شویی باشد تا با عبور جریان آب انرژی منفی در این مکان‌ها جریان پیدا نکند. گیاهان می‌توانند انرژی‌های منفی و راکد محیط را به خود جذب کنند. سعی کنید در سرویس‌های بهداشتی از چند مدل گلدان‌های کوچک تزئینی استفاده کنید تا سبب آرامش شما در آن محیط گردد. در هنگام استفاده از گیاهان در دستشویی‌ها سعی کنید از گیاهان آپارتمانی که احتیاج کمتری به نور مستقیم خورشید دارند استفاده کنید.

از اشکال نوک‌تیز و مخروطی در سرویس‌ها استفاده نکنید چرا که این اشکال انرژی‌های مثبت را با اختلال مواجه می‌کنند حتی در استفاده از گلدان سعی کنید حتماً لبه‌گرد آن را انتخاب کنید.

اصل سوم

حتماً از آینه استفاده کنید همان‌طور که می‌دانید آینه‌ها از وسایل موردتوجه در علم فنگ شویی بوده‌اند، این اجسام می‌توانند مانع از هدررفتن انرژی‌های مثبت شوند و هر جریانی را به جز انرژی منفی بازتاب می‌کنند هم چنین می‌توانند فضای سرویس‌ها را بزرگ‌تر نشان بدهند که این خود نیز عاملی جذاب برای نگه‌داری آینه است، می‌توانید کمی سلیقه به خرج دهید و از آینه‌های شکیل و یا با قاب‌های تزئینی استفاده کنید تا به هنگام ورود به دستشویی‌ها احساس خوبی را در شما به وجود آورد مسواک و حوله را در سرویس‌ها قرار ندهید این دو جسم انرژی‌های منفی را جذب می‌کنند و در هنگام استفاده به شما انتقال می‌دهند.

اصل چهارم

رنگ‌ها در فنگ شویی روان‌شناسی جالبی دارند استفاده از هر رنگی نمادی خاص خواهد بود مثلاً رنگ‌های روشن نشان‌دهنده نظافت و پاکیزگی محیط هستند سعی کنید تا جای ممکن سرویس‌ها از رنگ‌های سفید، شیری و یا خنثی ساخته شده باشند برای جلوگیری از بی‌روح شدن از یک مجسمه کوچک فانتزی با رنگی جیغ استفاده کنید به‌طورکلی نظافت و تهویه هوا در سرویس‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند سعی کنید هوای دستشویی‌ها همیشه مطبوع و دلپذیر باشد تا انرژی‌های مثبت در آن‌ها پیدا کند.

جمع‌بندی

در پایان به شما توصیه می‌کنیم به تمام نکاتی که در استفاده از سرویس‌های بهداشتی برایتان شرح دادیم عمل کنید تا احساس خوبی در هنگام استفاده از سرویس‌ها به شما دست بدهد. هم چنین سعی کنید علاوه بر رعایت تمامی این نکات به‌طورکلی درب سرویس‌ها را برای مدتی باز نگذارید تا اگر انرژی منفی در این مکان‌ها وجود داشت به بیرون هدایت نشود. درست است که امروزه سرویس‌ها را داخل منازل می سازند اما بهتر بود مثل قدیم دستشویی‌ها در حیاط منازل ساخته شود و یا اگر منزل آپارتمان است یک حیاط‌خلوت برای قرار داشتن دستشویی در آن جا ساخته شود و این گزینه به یک اصل در ساخت‌وسازها تبدیل شود.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.