بیوگرافی : لیلا عراقیان

لیلا عراقیان متولد ۱۳۶۳ مهندس و معمار اهل ایران و شهرت او به خاطر معماری و طراحی پل طبیعت در تهران می‌باشد.لیلا عراقیان در رشته ریاضی دیپلم گرفت و به نقاشی هم علاقه داشت. از این که می‌دید معماری ترکیبی از ریاضیات و نقاشی است به این رشته علاقه‌مند شد. در سال ۱۳۸۰ خورشیدی در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل در رشته معماری را آغاز کرد. لیلا عراقیان فارغ‌التحصیل معماری از دانشگاه شهید بهشتی است و در حال حاضر در سطح فوق لیسانس در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا در حال ادامه تحصیل است. لیلا عراقیان از اعضای مؤسس شرکت سازه‌های پارچه‌ای دیبا نیز می‌باشد.

2 اثر برگزیده

1- پل طبیعت

طراحی این پل در قالب یک مسابقه انجام و عملیات اجرایی آن از اواخر ۶ ماه دوم سال ۱۳۸۹ آغاز گردید. پیش از اینکه مسابقه طراحی پل طبیعت برگزار شود، مهندسان شرکت نوسازی عباس‌آباد پژوهش‌های اولیه‌ای را در خصوص ویژگی‌های این پل انجام دادند. کارشناسان این شرکت چند مورد مهم را در طراحی این پل مدنظر قرار دادند که اولین اولویت توجه به مسائل محیط زیست در طراحی این پل بود. با توجه به اینکه پل طبیعت در نقطه‌ای واقع شده‌است که تمامی شاهراه‌های پایتخت مانند بزرگراه مدرس-همت-حقانی از بالای این پل به خوبی دید دارد، محل جانمایی آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

در سال ۱۳۸۷ در مسابقه طراحی پل طبیعت شرکت کرد، در سال ۱۳۸۸ طرحش برگزیده شد. پل طبیعت در سال ۱۳۹۳ خورشیدی افتتاح گردید.

2. استادیوم بی‌سی پلیس

لیلا عراقیان در بازسازی پوشش پارچه‌ای سقف و نمای استادیوم بی‌سی پلیس در ونکوور، کانادا که توسط شرکت آلمانی هایتکس تنستایل استراکچرز انجام شد، به عنوان دستیار فنی فعالیت داشته ‌است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.