هر آنچه که درباره طراحی داخلی ویلا باید بدانید

طراحی داخلی ویلا

 

این روزها طراحی داخلی ویلا، به دلیل افزایش ساخت و ساز ویلا طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. با افزایش ساخت و ساز ویلا و رونق گرفتن طراحی داخلی ویلا، تنوع در دکوراسیون داخلی ویلا نیز افزایش یافته است. برای دکوراسیون داخلی ویلا باید فن لازم در این کار را بلد باشید که ما در این مقاله هر آنچه که لازم است در این باره بلد باشید را به شما آموزش می دهیم.

 

چرا طراحی داخلی ویلا مهم است؟

در دنیایی زندگی می کنیم که سرمایه داران بزرگ هر روز به فکر احداث کارخانه ای جدید هستند، به دنبال افزایش کارخانه ها و ماشین آلات و بوق و سر و صدای سرسام آور، عده زیادی را به ساختن ویلا در محیطی آرام و ترجیحا در خارج از شهر واداشته است. به همین دلیل نیاز است محیطی که قرار است برای مدتی به آرامش انسان کمک کند، محیط دلخواه فرد باشد تا انرژی مثبت از اطراف دریافت کند. اگر به محیط های خوش آب و هوا سفر کنیم، در این محیط ها ساخت و ساز ویلاهای زیبا و خوش آب و رنگ توجهمان را به خود جلب خواهد کرد. در ساخت ویلاها افکار و دلایل مختلفی نهفته است.

هزینه طراحی داخلی ویلا

هزینه ساخت ویلاها در مواردی که امکانات و تجهیزات بی نظیری را دارا باشد، سر به فلک می گذارد. در واقع افرادی که درآمد کافی دارند برای راحتی و رفاه خود و خانواده به دنبال ساخت ویلای دلخواه خود هستند و هزینه برایشان مهم نیست. در این بین افرادی هستند که می خواهند با حداقل هزینه، زیباترین طراحی داخلی ویلا را داشته باشند که پیشنهاد ما برای این افراد، کمک گرفتن از متخصصین در این زمینه است.

درحالت کلی این نکته را باید در نظر گرفت که اگر کار طراحی داخلی ویلای خود را به افراد مجرب بسپارید، خواهید دید که کمترین هدر رفت در هزینه و وقت را خواهید داشت. باید دقت شود که در طراحی نیاز به هزینه های بالا نیست و شما می توانید با استفاده از مشاورین خبره و کاربلد با هزینه هایی به نسبت پایین تر ، یک کار شیک و زیبا تحویل بگیرد و از آن لذت ببرید.

تصویر 1

نگاه کلی به دکوراسیون و طراحی داخلی ویلا

اگر قصد ساخت و یا بازسازی ویلایی به دلخواه خود را دارید لازم است با نکات کلیدی در ساخت آن آشنا شوید. به طور کلی ساخت ویلا شامل 2 بخش داخلی و خارجی می شود که بخش طراحی خارجی شامل ساخت فضای سبز و محوطه ویلا، و بخش طراحی داخلی شامل دکوراسیون می باشد.  بنا به درخواست گسترده متقاضیان و علاقه مندان به دکوراسیون داخلی، در این قسمت از سایت ما با طراحی داخلی ویلا و همه نکات درباره آن آشنا می شوید.

بخش طراحی داخلی ویلا بنا به سلیقه صاحب ویلا به صورت یک طبقه، 2 طبقه و یا دوبلکس ساخته می شود. این قسمت مربوط به نیاز مالکین می باشد که بسته به تعداد اعضای خانواده و یا تعداد اتاق و بسیاری از عوامل دیگر ممکن است به فکر ساخت طبقات بیشتر باشند. لازم است توجه کنید که نیاز حرف اول را می زند و در مراحل بعدی رنگ و طرح اولویت دارد. پس بهتر است قبل از هر چیز با مشورت اعضای خانواده و به اشتراک گذاشتن سلیقه آنها، به یک جمع بندی برسید که زندگی در چه نوع ویلایی می تواند به آرامش شما کمک کند.

تصویر 2

تاثیر شرایط آب و هوایی در طراحی داخلی ویلا

برای پاسخ به این سوال، لازم است بگوییم که اولین قدم در طراحی داخلی ویلا، در نظر گرفتن محیط و شرایط آب و هوایی منطقه می باشد. به عنوان مثال، اگر منطقه کوهستانی و با آب و هوای سرد باشد، فضای داخلی ویلا باید گرمی را به فرد انتقال دهد. به همین ترتیب شرایط جوی دیگر همانند محیط بادی و یا محیط های در معرض تابش آفتاب شرایط خاص خود را برای طراحی داخلی خواهند داشت.

تصویر 3

نقشه طراحی داخلی ویلا

اصلی ترین کار برای طراحی داخلی رسم نقشه توسط مهندسین و متخصصین مجرب در این زمینه می باشد. از آنجایی که تغییر در چیدمان منزل به راحتی صورت می گیرد ولی تغییر در نقشه باعث متحمل شدن هزینه های گزاف برای مالک ویلا می باشد، پس بهتر است این قسمت از طراحی داخلی ویلا با دقت و مشورت تمام کاربران انجام شود. در ادامه به چند نکته که شما را در طراحی نقشه اولیه کمک می کند اشاره می کنیم.

ورودی محیط داخلی ویلا بهتر است محیطی کوچک باشد که فضای بیرون را به محیطی مانند نشیمن ارتباط دهد. اشتباهی که در اغلب طراحی های داخلی ویلا صورت می گیرد آشپزخانه به عنوان محیطی مجزا ساخته می شود، در صورتی که آشپزخانه مسیر ارتباطی تمام فضاهای خانه باید باشد. اصولی که در اغلب طراحی های داخلی رعایت می شود ( بسته به سلیقه مخاطب ) اتاق خواب ها در طبقه دیگر ساخته می شود که قبل از ساختن لازم است به تعداد افرادی که در هر اتاق زندگی می کنند توجه شود.

تصویر 4

اهمیت ابعاد ویلا در طراحی داخلی ویلا

مساله مهم دیگر برای طراحی داخلی ویلا، ابعاد ویلا می باشد. اگر ابعاد داخلی ویلا بزرگ باشد، دست معمار برای اختصاص دادن فضا برای امکانات مختلف رفاهی داخل ویلا باز خواهد بود. ناگفته نماند که متخصصین طراحی داخلی ویلا این توانایی را دارند که با حداقل فضا، حداکثر بهره وری را در اختیار مالک قرار دهند.

تصویر 5

توجه به کف و دیوارها

وقتی وارد ویلا می شویم، پوشش دیوارها و کف و سقف هم خودنمایی ویژه ای می کنند. پس بهتر است به دنبال پوشش هایی با رنگ متناسب با لوازم داخلی و سبک طراحی داخلی ویلا باشید. استفاده از متریال های مختلف، مانند چوب و سنگ می تواند نمای بهتری به پوشش کف و دیوارها بدهد. سعی کنید برای انتخاب پوشش ها از یک رنگ استفاده نکنید تا فضا برای شما یکنواخت و تکراری نباشد. البته باید در این مورد دقت شود که استفاده از مصالح مرغوب اهمیت بالایی دارد چرا که اغلب ویلاها با توجه به اینکه در نزدیکی دریاها ساخته می شوند دارای هوای مرطوب و شرجی هستند و در صورت استفاده از مصالح با کیفیت پایین موجب کاهش طول عمر مفید طراحی می گردد.

تصویر 6

توجه به نورپردازی در طراحی داخلی ویلا

نورپردازی از عناصر اصلی در ساخت هر خانه ای است. این مساله در طراحی داخلی ویلا خود را بیشتر نشان می دهد. به این صورت که در طراحی داخلی، اتاق خواب و نشیمن و یا هر کدام از مکان های داخل ویلا بسته به کاربردشان می توانند میزان متفاوتی از نور را دریافت کنند و این تفاوت در نورپردازی در مکان های مختلف می تواند بر جذابیت طراحی داخلی ویلا بیفزاید. استفاده از نور کم به مرور می تواند چشم را خسته کند. پس در طراحی داخلی ویلا، به اختصاص دادن مکان هایی برای لامپ و لوستر فکر کنید ( حتی اگر می خواهید برق کمی مصرف کنید، نیاز نیست همه لامپ ها روشن شوند)

تصویر7

چوب، متریالی جدایی ناپذیر در طراحی داخلی ویلا

یکی از علایق متخصصین طراحی داخلی ویلا، استفاده از چوب در این حرفه می باشد که از گذشته های دور برای ساختن سرپناه به کار رفته است. در سال های اخیر چوب بیشتر برای تزیین ساختمان در دکوراسیون داخلی ویلا استفاده شده است. البته بعضی از مالکین به استفاده از چوب در طراحی خارجی نیز علاقه نشان می دهند که در انجام این مورد باید با در نظر گرفتن مسائل جوی نوع چوب مورد استفاده انتخاب گردد.

ویژگی های هر چوبی که در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد مانند؛ رنگ و زیبایی، ظرفیت حرارتی، سختی، آکوستیک بودن، عایق حرارتی و شکل پذیری باید مورد بررسی قرار بگیرد. در طراحی های داخلی مختلف دیده شده که چوب را در کف و یا سقف و دیوار استفاده کردند. استفاد از چوب طراحی داخلی ویلا را از سبک مدرن به سبک سنتی تبدیل می کند.

تصویر 8

استفاده از سنگ برای طراحی داخلی

سنگ هم علاوه بر بخش خارجی در بعضی از بخش های داخلی ویلا به کار می رود که بر جذابیت و ارزش طراحی داخلی ویلای شما می افزاید. سنگ های مورد استفاده در طراحی داخلی ویلا شامل؛ سنگ آنتیک، سنگ کامپوزیت می باشد. محل استفاده این متریال اغلب در دیوار اطراف شومینه، آشپزخانه و بین کابینت ها، در استخر و حمام  دیده می شود. استفاده از سنگ مرمر به دلیل عدم مقاومت در برابر شرایط جوی در فضای داخلی و اغلب در دیواره های پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

تصویر 9

اهمیت چیدمان وسایل در طراحی داخلی ویلا

علاوه بر معماری در طراحی داخلی ویلا، چیدمان وسایل هم بسیار مهم می باشد. هر چقدر هم که معماری بی نظیر باشد، انتخاب نادرست لوازم داخل ویلا می تواند طراحی داخلی را کم ارزش جلوه دهد. پس توصیه می کنیم علاوه بر مطالعه درباره معماری، همزمان در راستای چیدمان وسایل هم مطالعه کنید.

برای انتخاب وسایل مورد استفاده در طراحی داخلی ویلا، نیاز است که به سبک طراحی داخلی ویلا و رنگ متناسب و متعادل با آن توجه شود. به عنوان مثال، پرده و مبل از لوازم ضروری هستند که رنگ و طرح آنها برای داشتن یک طرح داخلی جذاب ضروری است. اگر رنگ مبل و دیوار همرنگ و یا نزدیک به هم بود، به دلیل حذف مرزها فضا بزرگتر به نظر می رسد.

رنگ از پارامترهای اساسی در طراحی داخلی ویلا می باشد که نقش مهمی را در بزرگ نشان دادن محیط دارد. برای انتخاب مبلمان مناسب برای طراحی داخلی ویلا، لازم است به کوچک یا بزرگ بودن فضا توجه کنید، و برای فضاهای کوچک اگر نیاز شد از مبلمان تاشو استفاده شود.

مساله ای که در همه طراحی های داخلی ویلا مشترک است، مساله نظم و مرتب بودن است، شلختگی می تواند جذابیت طراحی داخلی را کم کند. اینکه هر وسیله ای سرجای خود باشد از طریق قفسه بندی صورت می گیرد. قفسه بندی در آشپزخانه، حمام و دستشویی، اتاق خواب، نشیمن و هر فضایی  که در طراحی داخلی در نظر گرفته شده است از علاقمندی های طراحان می باشد که بسته به نوع طراحی جنس قفسه نیز انتخاب می شود. مثلا برای سبک مدرن استفاده از قفسات فلزی و برای سبک سنتی استفاده از قفسات چوبی رایج است. از آن جایی که آلات موسیقی امروزه عضوی در خانواده است، اختصاص دادن بخشی از قفسات به این آلات می تواند وجود نظم در طراحی داخلی ویلای شما را تایید کند.

تصویر 10

طراحی داخلی ویلای مدرن

در طراحی داخلی ویلای مدرن، اولین نکته ای که جلب توجه می کند سقف های بلند و معماری دوبلکس می باشد. انتخاب رنگ های متعادل و متناسب ( رنگ های خنثی و روشن ) در جذاب کردن طراحی داخلی ویلای مدرن نقش بسزایی دارد. بسیار دیده شده که در این نوع معماری از درهای شیشه ای برای ورود به فضای خارجی ویلا استفاده شده است. حتی از پنجره های سراسری به عنوان طرح قالب پنجره های این نوع ویلا انتخاب می شود. که محل قرارگیری این پنجره ها نیز بسته به فضای مورد استفاده تغییر می کند. ویژگی بسیار مشخص در طراحی داخلی ویلای مدرن، نورپردازی بسیار حرفه ای می باشد. که علاوه بر نور بیرون ( نور خورشید و مهتاب) و نور از سقف، به نورپردازی از کف نیز پرداخته شده است.

تصویر 11

طراحی داخلی ویلای سنتی

استفاده از لوازم تاریخی و سنتی همانند گلیم و قالی های شرقی چیدمان مبل و ساخت و ساز سنتی همانند گچبری های قدیمی از ویژگی های برجسته طراحی داخلی ویلای سنتی می باشد. مبلمان مورد استفاده در این نوع طراحی داخلی، مبلمان راحتی است تا گرمای حضور افراد احساس شود. سیستم گرمایشی خاصی که توجه را جلب می کند، شومینه ای است که با هیزم گرما تولید می کند. رنگ مورد استفاده و قالب در طراحی داخلی ویلای سنتی، بر خلاف طراحی داخلی ویلای مدرن، رنگ های گرم می باشد. حتی شکل پنجره ها و نورپردازی در این نوع طراحی کاملا متفاوت می باشد.

تصویر 12

طراحی داخلی ویلای ساحلی

همانطور که از نام آن پیدا است این نوع طراحی مختص ویلاهای ساحلی می باشد. درا ین نوع طراحی اندازه پنجره ها برای ورود نور به داخل ویلا، بزرگ در نظر گرفته می شود و ترجیحا از رنگ های روشن ( رنگ های آبی ) برای طراحی داخلی ویلا استفاده شود. نکته حائز اهمیت قرار گرفتن اتاق های خواب رو به دریا در این سبک است.

تصویر 13

طراحی داخلی ویلای التقاطی

اگر می خواهید همه سبک ها را باهم در طراحی داخلی ویلای خود داشته باشید به شما توصیه می کنیم این طراحی را در ویلای خود پیاده کنید. زیرا این سبک ترکیبی از سبک های مختلف می باشد. یعنی شما می توانید سبک مدرن و سنتی را همزمان در طراحی ویلای خود داشته باشید. حتما با خود می گویید این طرح، طرح آشفته و نامنظمی خواهد بود ولی با سپردن این کار به طراحان داخلی مجرب، طرح بی نظیری را در ویلای خود مشاهده خواهید کرد.

هرآنچه که در بالا معرفی شد، بیشتر نکاتی بود که در طراحی داخلی ویلا باید به آن توجه کنید و همه این  نکات را طراحان داخلی باید در هنگام همکاری به شما شرح دهند. نکته ای که باید حواستان باشد این است که طرح داخلی ویلای خود را نزد متخصصین طراحی داخلی ویلا هایی ببرید که در وهله اول مشاوران و ایده پردازان زبده در این زمینه باشند و هرآنچه که تصمیم گرفتید به صورت نهایی برای شما به واقعیت نزدیک کنند.

تصویر 14

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.