نکات لازم در طراحی دکوراسیون آتلیه

دکوراسیون آتلیه

آتلیه محل ثبت بهترین خاطرات برای افراد است. خاطراتی که تا پایان عمر، با دیدن عکس هایی که در آن آتلیه گرفته اند، یادآوری می شود. دکوراسیون آتلیه، در زیباسازی این خاطرات نقش مهمی دارد. به عنوان یک عکاس و ثبت کننده خاطرات به یاد ماندنی مشتریان خود، سعی کنید دکوراسیون آتلیه خود را به بهترین شکل ممکن انتخاب نمایید. دکوراسیون آتلیه، اگر به درستی انتخاب شود، جذب مشتری نیز بالا می رود. هنرمندانه ترین ایده ها را در دکوراسیون آتلیه خود به کار بگیرید. شما به عنوان یک هنرمند به خوبی می دانید که دکوراسیون آتلیه شما هم تراز با کیفیت کار شما، در انتخاب یا عدم انتخاب آتلیه شما توسط مشتری، نقش دارد. بنابراین همان طور که به دنبال اطلاعات عکاسی خود و بالا رفتن مهارت خود در این زمینه هستید به دکوراسیون آتلیه خود نیز بها دهید و با ایجاد یک دکوراسیون آتلیه ایده آل، تفاوت در کسب و کار خود را قبل و بعد از این کار احساس کنید. یک بار برای دکوراسیون آتلیه هزینه نمایید و تا مدت ها، نتیجه آن را ببینید. این مقاله سعی بر آن دارد که نکاتی را درباره دکوراسیون آتلیه به شما یاد آوری نماید.

اهمیت توجه به دکوراسیون آتلیه

عصر کنونی عصر رقابت است. در هر کسب و کار و هر حرفه ای که باشید رقبای زیادی با شما در حال رقابت هستند. هر کسی سعی در جذب مشتری بیشتر به طرق مختلف دارد. برخی از مشاغل، بازاریابی می کنند. محصولات خود را حضوری و یا غیر حضوری معرفی می نمایند و بدین ترتیب، مشتریان بیشتری جذب می کنند. اما حرفه شما عکاسان به نحوی است که باید نوعی دیگر به جذب مشتری بپردازید. کیفیت عکاسی شما تنها بخشی از خواسته مشتریان را جواب می دهد. دکوراسیون آتلیه شما نیمه دوم خواسته های مشتریان می باشد. اگر آنها از دکوراسیون آتلیه شما استقبال کنند، در واقع رسالت شما در جذب کار و هنر شما کامل شده است اما اگر دکوراسیون آتلیه مورد پسند مشتریان واقع نشود، به این معنا است که حتما باید تغییر اساسی در دکوراسیون آتلیه خود ایجاد نمایید.

بنابراین اهمیت توجه به دکوراسیون آتلیه در رونق کسب و کار شما است. بی شک شما به عنوان یک عکاس از ایده ها و نظرات زیادی برای بهتر شدن دکوراسیون آتلیه برخوردار خواهید بود اما به خاطر داشته باشید که کارشناسان و تیم های حرفه ای که تجربه زیادی در طراحی دکوراسیون آتلیه دارند به کلیه اصول لازم در این زمینه واقف هستند و می توانند بهترین طراحی دکوراسیون آتلیه را برای شما انجام دهند تا مورد پسند همه مشتریان واقع شود.

طراحی دکوراسیون آتلیه را به چه کسانی واگذار کنیم؟

همان طور که اشاره شد طراحان دکوراسیون آتلیه در قالب تیم های حرفه ای، مسئولیت طراحی انواع دکوراسیون آتلیه را بر عهده دارند. این طراحان و کارشناسان، علم و تجربه خود را با هم به کار می گیرند و یک دکوراسیون ایده آل و مشتری پسند برای شما طراحی می کنند. در واقع آن ها می دانند که برای یک آتلیه کوچک چه دکوراسیون و برای یک آتلیه بزرگ چه دکوراسیونی را طراحی کنند. طراحان و کارشناسان دکوراسیون آتلیه به تاثیر رنگ ­ها بر یکدیگر، چیدمان مناسب وسایل، همخوانی فضا و تجهیزات آتلیه آگاه هستند و همه این اصول را در طراحی آتلیه، پیاده سازی می نمایند. شرکت های مختلفی هم اکنون با بهره گیری از کارشناسان و طراحان دکوراسیون آتلیه، مشغول به فعالیت و خدمت به صاحبان این شغل جهت ارتقا سطح کیفی دکوراسیون آتلیه و نهایتا رونق در کسب و کار آنها می باشند. برای دریافت اطلاعات جامع تر می توانید به سایت های مربوطه مراجعه نمایید و از خدمات آنها بهره مند شوید.

تصویر 1

چند فاکتور کلیدی در طراحی دکوراسیون آتلیه

  • استفاده از تجهیزات و وسایل مناسب: لازمه دکوراسیون آتلیه، وسایل و تجهیزات است. گاها وسایلی کوچک و جزئی می تواند به دکوراسیون آتلیه نمای زیبایی ببخشد. گاهی کمبود همین وسایل کوچک روی دیوار، یا فضای آتلیه به راحتی احساس می شود. در واقع می توان گفت تجهیزات و وسایل، مهمترین جزء دکوراسیون آتلیه هستند. تصور کنید آتلیه بزرگ با در و دیواری خوش آب و رنگ، اما خالی از هر گونه وسایلی باشد، بعید است این آتلیه مورد استقبال کسی قرار گیرد. به تعبیری فضای آتلیه، نبود این وسایل را فریاد می زند. در انتخاب وسایل دکوراسیون آتلیه باید به فضای آتلیه توجه کرد و متناسب با آن، به انتخاب این وسایل پرداخت. یا اگر وسایل آتلیه موجود است، فضا را با این وسایل سازگار نمایید. ذکر این نکته الزامی است که نباید آتلیه را با وسایل زیادی دکور کرد و آن را شلوغ کرد. تعداد وسایل باید متناسب با اندازه فضای آتلیه باشد. همچنین بهتر است وسایل هر قسمت از آتلیه دارای یک تم رنگی مشخص باشد و به اصطلاح آتلیه را رنگ رنگی نکنید. مثلاًدر آتلیه کودک بهتر است از رنگ های شاد استفاده شود.
  • خلاقیت و نوآوری: نه تنها در دکوراسیون آتلیه، بلکه در هر نوع طراحی که خلاقیت و نوآوری به کار رفته باشد، زیبایی و جلب توجه، ثمره آن خواهد بود. گاهی با خلاقیت و نوآوری، می توان از صرف هزینه های زیاد در طراحی دکوراسیون آتلیه، جلوگیری کرد. خلاقیت باید چاشنی کار طراحان دکوراسیون آتلیه باشد.
  • همخوانی و سازگاری رنگ ها: همخوانی و سازگاری رنگ ها در طراحی دکوراسیون آتلیه، را باید به آزمون کنکور تشبیه کرد. ممکن است فرد 12 سال برای درس خواندن تلاش کرده باشد اما آزمون کنکور خود که شرط اساسی و کلید ورود به دانشگاه است را به خوبی پشت سر نگذاشته باشید. در چنین مواقعی افراد احساس می کنند که رنج 12 ساله آنها بر باد رفته است. برای جبران این خسارت، مجبور هستند حداقل یک سال دیگر، زمان صرف کنند. در طراحی دکوراسیون آتلیه نیز ممکن است شما هزینه زیادی صرف خرید وسایل کرده باشید اما هیچ گونه سازگاری و تطابق بین رنگ وسایل، رنگ دیوار و فضای کلی آتلیه وجود نداشته باشد. این دقیقا به معنی عدم پذیرش شما در طراحی دکوراسیون آتلیه از طرف مشتری است. بنابراین شما مجبور به صرف هزینه مجدد برای خرید وسایل و یا تغییر فضای آتلیه خواهید بود. پس همخوانی و سازگاری رنگ ها در طراحی دکوراسیون آتلیه را از همان مراحل ابتدایی مد نظر قرار دهید که نیاز به هزینه مجدد نداشته باشید.
  • نورپردازی: نورپردازی در طراحی دکوراسیون آتلیه نیز جزو فاکتورهای کلیدی و در خور توجه بشمار می رود. شما به عنوان یک عکاس، اهمیت این موضوع را بهتر از هر کسی درک خواهید کرد. به ویژه اگر آتلیه شما، آتلیه عروس باشد. خلق فضای رویایی نیاز به نورپردازی ویژه ای دارد.
  • چیدمان: در طراحی دکوراسیون آتلیه سعی کنید وسایل موجود در آتلیه را به بهترین نحو در کنار هم قرار دهید. چیدمان منظم وسایل، در یک فضای کوچک مناسب تر به نظر می آید. اما یک آتلیه بزرگ به شما امکان چیدمان پخش­تر و باز تر را نیز می دهد. گاه با یک جابجایی ساده وسایل و تجهیزات موجود در آتلیه می توان تغییر مثبتی در دکوراسیون آتلیه ایجاد کرد.

تصویر 2

نکاتی در رابطه با دکوراسیون آتلیه کودک

دکوراسیون آتلیه کودک باید کودکانه و متناسب با سلیقه کودکان باشد؛ اما به شکلی هنرمندانه و اصولی. دکور آتلیه کودک، باید به نحوی طراحی شود که کودکی که برای گرفتن عکس به آنجا مراجعه می کند، غرق در آن شود. گویی در یک فضای طبیعی، قرار گرفته است. وقتی دکور آتلیه، بتواند نظر کودک را جلب کند، در آن زمان می توانید یک عکسی طبیعی و جذاب از او ثبت کنید. چون معمولا کودکان، را نمی توان وادار به گرفتن ژست های خاص کرد. آنها باید به طور طبیعی خودشان، در یک موقعیت و حالت قرار بگیرند. نورپردازی دکور آتلیه کودک را به عنوان عاملی برای جلب توجه کودک، مورد توجه قرار دهید. چون می دانید که کودکان واکنش های مثبتی به نور نشان می دهند. رنگ های روشن، رنگ های مورد علاقه کودکان است، در دکوراسیون آتلیه خود این رنگ ها را به کار ببرید. وسایل فانتزی کودکانه، را باید در دکور آتلیه کودک استفاده کرد.

تصویر 3

نکاتی در رابطه با دکوراسیون آتلیه عروس

دکوراسیون آتلیه عروس، متفاوت از دکور آتلیه کودک می باشد. طراحی دکور آتلیه عروس، باید به سمت رویایی بودن سوق داده شود. نورپردازی متناسب با این فضای رویایی، از ملزومات، طراحی دکور آتلیه عروس است. همچنین هر آنچه در آتلیه عروس وجود دارد باید با این فضا همخوانی داشته باشد. حتی استفاده از یک وسیله و یا رنگ ناسازگار در دکور آتلیه عروس، می تواند در عکس به وضوح دیده شود و این امر نارضایتی مشتریان شما را به همراه خواهد داشت. دکوراسیون آتلیه عروس باید طوری باشد که عکس های خاطره انگیز و رویایی را برای زوج مورد نظر به ارمغان آورد.

در ادامه چند راهکار در رابطه با طراحی دکور آتلیه عنوان می شود. توجه به هریک از این راهکار ها می توانند به شما در طراحی موفق دکور آتلیه خود کمک کنند.

تصویر 4

راهکار اول برای طراحی دکوراسیون آتلیه

اولین راهکار و اولین نکته در طراحی دکوراسیون، انتخاب ابعاد مناسب آتلیه می باشد. در واقع برای داشتن یک دکور آتلیه مناسب نیاز به فضای کافی دارید. حداقل فضای لازم برای این امر باید دارای 7 متر طول باشد. زیرا در فضای کمتر از این مقدار، فاصله اصولی برای عکاسی رعایت نمی شود و همین امر سبب کاهش کیفیت عکس ها می گردد. چون ممکن است صورت و بدن از حالت طبیعی خود خارج شود. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، در همان مرحله ابتدایی، حداقل فضای مناسب را برای دکور آتلیه در نظر بگیرید.

تصویر 5

راهکار دوم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

انتخاب عرض مناسب در طراحی دکور آتلیه، دومین نکته ای است که باید متذکر شد. کارشناسان حداقل عرض لازم برای طراحی دکور آتلیه را 3 متر عنوان می کنند. این حداقل عرض بر این اساس تعیین شده است که پاسخگوی نیاز به عرض 270 فوت عکاسی باشد. زیرا این عرض باید به نحوی انتخاب شود که از دو طرف بتوان از فلش ها استفاده کرد.

تصویر 6

راهکار سوم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

راهکار سوم برای طراحی درست دکور آتلیه، در نظر گرفتن سیستم های سرمایشی و گرمایشی مناسب می باشد. تحمل یک فضای خیلی گرم یا یک فضای خیلی سرد نارضایتی مراجعه کنندگان و مشتریان شما را به دنبال خواهد داشت. از طرفی در صورتی که محیط آتلیه خیلی گرم باشد، باعث برق زدن پوست می شود که منجر به کاهش کیفیت عکس و نیاز بیشتر به رتوش می شود. همچنین کلافگی و ناراحتی ناشی از گرمای زیاد در چهره مشتریان، می تواند عکس های آنها را خراب کند. در یک آتلیه سرد نیز روزنه های پوست برجسته می شود و مجددا کار شما بیشتر خواهد شد.

تصویر 7

راهکار چهارم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

استفاده از هالوژن های آفتابی و لامپ های کم مصرف آبی در دکور آتلیه را به عنوان چهارمین نکته در طراحی دکور آتلیه در نظر داشته باشید تا بتوانید نور ایده آل و مناسب آتلیه را ایجاد نمایید. به هیچ عنوان توصیه نمی شود که نور دکور آتلیه را خیلی زیاد و یا خیلی کم در نظر بگیرید.

تصویر 8

راهکار پنجم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

راهکاری بعدی که توصیه می شود در دکور آتلیه مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از تم های هنری است. برای این منظور می توانید از دیوار پوش های سه بعدی استفاده کنید. فضایی که حاصل می شود، جذابیت خاصی خواهد داشت.

تصویر 9

راهکار ششم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

ارتفاع سقف آتلیه نیز از نگاه طراحان دکور آتلیه، دور نمانده است. طراحان دکور آتلیه برای سقف آتلیه ارتفاع 270 سانتی متر را پیشنهاد می کنند. این راهکار نیز بر کیفیت عکس های شما تاثیر مثبتی خواهد داشت. سقف های خیلی کوتاه، احساس ناخوشایندی به مشتریان می دهند.

تصویر 10

راهکار هفتم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

استفاده از رنگ های تند در دکور آتلیه توصیه نمی شود. زیرا رنگ های تیره سبب برگشت نور می شوند و فضای دلگیری به آتلیه شما می دهد. به همین دلیل رنگ مشکی نیز به رغم اینکه برگشت تور را به حداقل می رساند، در طراحی دکور آتلیه مناسب به نظر نمی رسند.

تصویر 11

راهکار هشتم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

نظافت فضای داخلی آتلیه نیز نکته ای است که لازم به یادآوری می باشد. مشتریان از فضای نامرتب و کثیف استقبال چندانی نخواهند کرد. بنابراین سعی کنید مانند هر کسب و کار دیگری، به این مسئله اهمیت دهید و همراه با یک فضای تمیز و مرتب از مشتریان خود استقبال نمایید.

تصویر 12

راهکار نهم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

استفاده از یک نور ملایم، جهت به نمایش گذاشتن نمونه کارهای خود در آتلیه، به عنوان یک راهکار دیگر پیشنهاد می شود. استفاده از نور ملایم از برگشت نور و همچنین نور نقطه ای در فضای آتلیه جلوگیری می نماید.

تصویر 13

راهکار دهم برای طراحی دکوراسیون آتلیه

دهمین و آخرین راهکاری که برای طراحی مناسب و ایده آل دکور آتلیه پیشنهاد می شود، مشاوره گرفتن از طراحان حرفه ای و کارشناسان می باشد. در واقع هر آنچه در طراحی دکور آتلیه نیاز است، توسط طراحان حرفه ای به شما آموزش داده می شود. البته می توانید طراحی دکوراسیون خود را به طور کامل به طراحان و تیم های حرفه ای واگذار نمایید. این کار باعث می شود که به دکور آتلیه خود دیدی حرفه ای تر داشته باشید و اگر نکته ای را از قلم انداخته اید سریعا متوجه شوید و آن را اصلاح نمایید.

تصویر 14

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.