توضیحاتی کامل در مورد ورودی و نمای ویلا

ورودی و نمای ویلا

نمای ویلا از مهم ترین و اصلی ترین بخش یک ویلا می باشد که مورد توجه بسیاری از معماران، طراحان و صاحبان ویلاها واقع شده است. شما باید در طراحی نمای ویلا به نوع و کیفیت مصالح مورد استفاده توجه داشته باشید. نورپردازی از نکات بسیار مهم در نمای هر ویلایی می باشد چرا که باعث جذاب تر و شیک تر شدن نمای ویلای شما خواهد شد.

ویلا

ویلا به هر خانه و ساختمانی گفته می شود که از هر چهار طرف به بیرون دید و نما داشته باشد. با شنیدن اسم ویلا ناخودآگاه یاد ویلاهای موجود در منطقه ی شمال کشورمان می افتیم. اما خانه های ویلایی فقط مختص منطقه ی شمال کشورمان نمی باشند. شما می توانید در هر منطقه ای از کشورمان ساختمان های ویلایی را مشاهده کنید. در شهرهای پر جمعیت به دلیل زیاد بودن تراکم خانه ها و آپارتمان ها به ندرت می توانید ساختمان های ویلایی را مشاهده کنید. برای ساختن ساختمان ویلایی باید زمین بسیار بزرگی را در اختیار داشته باشید و ساختمان را وسط این زمین بنا کنید تا طبق تعریف آن از هر چهار طرف به بیرون نما و دید داشته باشد.

تصویر 1

نمای ویلا

خانه‌های ویلایی در کشور ما نیز مورد توجه بسیار از افراد واقع شده است و بیشتر این ویلاها در شمال کشورمان بنا شده اند که بیشتر آن‌ها هم به خاطر بارندگی بسیار زیاد در این منطقه دارای سقف‌های شیب دار می‌باشند. خانه‌های ویلایی دارای معماری و طراحی بسیار خاص و منحصر به فردی هستند که از مهم‌ترین قسمت‌های خانه ویلایی می‌توان به نمای ویلا اشاره کرد. چرا که نمای بیرونی هر ساختمانی نشان از درون آن می‌باشد. شما می‌توانید انواع نمای خانه ویلایی را در وب سایت رسمی ما مشاهده کنید و با توجه به منطقه‌ای که زندگی می‌کنید یا دوست دارید خانه ویلایی خود را در آن منطقه بنا کنید، یکی از مدل های موجود را انتخاب کنید.

تصویر 2

طراحی نمای ویلا

در طراحی نمای ویلا می توانید از تجهیزات و مصالح ساختمانی متفاوتی استفاده کنید که یکی از پرکاربردترین و اصلی ترین مصالح ساختمانی آجر می باشد. بیشتر ویلاهای شمال کشورمان نمای آجری دارند که البته امروزه به دلیل پیشرفت در معماری و طراحی نمای ساختمان ها از تجهیزات بسیار متنوع و مدرنی استفاده می شود و با توجه به این که زیبا و چشم گیر بودن طراحی نمای ویلا از مهم ترین ویژگی داشتن یک ویلای شیک می باشد، مهندسان و طراحان سعی بر این دارند تا بهترین و جذاب ترین مدل ها را برای نمای ویلا ارائه کنند.

در طراحی نمای ویلا شرایط آب و هوایی منطقه ای که زندگی می کنید بسیار مهم می باشد چرا که شما باید بدانید چه نوع مصالح ساختمانی برای بنا کردن خانه ویلایی مناسب تر خواهد بود. هم چنین دانستن اینکه از چه مواد و مصالحی باید استفاده کرد در هزینه های گرمایشی و سرمایشی خانه ویلایی شما بسیار مؤثر خواهد بود. امروزه مهندسان پیشرفته ترین و مدرترین ویلاها را طراحی کرده اند که انواع آنها بسیار متنوع بوده و روز به روز نیز به تنوع آن ها اضافه می شود.

همان طور که اشاره کردیم طراحی نمای ویلا بایستی زیر نظر افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند انجام شود و هر فردی که ادعا می کند در این زمینه مهارت دارد نمی تواند نمایی زیبا و گیرا را به شما ارائه دهد. امروزه افراد بسیاری در این زمینه به تحصیل مشغول هستند زیرا با توجه به این امر که داشتن نمایی لوکس و شیک خواست تمامی صاحبان ویلاها شده است، می توان درآمد بسیار خوبی را در این زمینه ی شغلی به دست آورد.

تصویر 3

اهمیت طراحی ورودی و نمای ویلا

اهمیت طراحی ورودی و نمای ویلا برای کسانیکه علاقه مند به خرید خانه ویلایی هستند بسیار زیاد می باشد. اگر ویلای مورد فروش شما دارای شیک ترین و زیباترین ورودی و نما باشد می تواند اثر مثبت و خوشایندی را در دید اول بر روی مشتریان بگذارد. به همین دلیل بسیاری از طراحان حساسیت بسیار زیادی را بر روی ورودی و نمای بیرونی ویلاها نسبت به داخل ویلا به کار می برند. هم چنین استفاده از باکیفیت ترین و مناسب ترین مصالح علاوه بر زیبایی ویلای شما در محکم و مقاوم بودن آن نیز نقش به سزایی را خواهد داشت. شما می توانید با کمک طراحان هنرمند و با تجربه طرح های بسیار منحصر به فردی در طراحی ورودی و نمای ویلای خود لحاظ کنید که از نظر معماری عمر طولانی را داشته باشد.

تصویر 4

اهمیت نور پردازی در طراحی نمای ویلا

شما برای جذاب تر نشان دادن نمای ویلای خود می توانید از روشنایی های مخفی و به خصوص در طراحی نمای ویلای خودتان استفاده کنید. اهمیت نور پردازی در طراحی نمای ویلا از ویژگی های طراحی مدرن نمای ویلا می باشد که شما با استفاده از آن می توانید به نقاط قوت و زیبایی ویلای خودتان بیفزایید. برای نورپردازی در نمای ویلای خودتان می توانید از متخصص ترین و حرفه ای ترین نور پردازان ساختمانی دعوت کنید و این کار بسیار حساس و ظریف را به دست آنان بسپارید. نور پردازی در نمای ویلای شما باعث درخشش و فوق العاده دیدن شدن آن در شب هنگام می شود. شما می توانید نظر و توجه بسیار از مشتریان را با نور پردازی در ورودی و نمای ویلا به سوی خانه ویلایی خودتان جذب کنید.

تصویر 5

سبک معماری نمای ویلا

در معماری نمای ویلاها از سبک های بسیار مختلف و متنوعی استفاده می شود که شما می توانید با توجه به علایق و شرایط اقلیمی خود، طرح های مدرن یا کلاسیک را انتخاب کنید. سبک کلاسیک را می توان در بسیاری از نمای ویلاها مشاهده کرد. در این سبک از سنگ های صیقل داده شده استفاده می کنند. این سبک بسیار باستانی و در عین حال لاکچری می باشد. اگر شما قصد دارید در منطقه ای کوهستانی ویلای خودتان را بنا کنید می توانید این سبک را بر روی نمای ویلای خود پیاده کنید. از دیگر سبک هایی که می توان به آن اشاره کرد سبک معماری مینیمالی می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از مردم واقع شده است.

تصویر 6

ایده ای نوین در طراحی ورودی و نمای ویلا 

امروزه با توجه به پیشرفت علم معماری، در طراحی ورودی و نمای ویلا ایده های بسیار نوین و مدرنی ارائه شده است. برای مثال طراحان سعی دارند در طراحی ورودی و نمای ویلا از ترکیب رنگ ها و مصالح استفاده کنند و هم چنین طرح های افقی و عمودی منظم و نامنظم یکی از ایده های جالب برای نماهای ویلا می باشد. شما می توانید با انتخاب و پیاده کردن ایده های نوین در طراحی ورودی و نمای ویلای خود یکی از مجلل ترین ویلاها را داشته باشید. در صنعت طراحی و دکوراسیون بیرونی ویلاها تنوع بسیاری را می توانید مشاهده کنید که این امر موجب خلق ایده های بسیار جالبی در این زمینه شده است.

تصویر 7

نکات مهم در طراحی نمای ویلا

نمای ویلاها و هر ساختمانی، اولین چیزی است که چشم هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند. شما با داشتن بهترین و شیک ترین نمای ویلا می توانید تأثیر بسیار خوبی را در ذهن هر ببینده و مشتری به جای بگذارید. نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید در طراحی نمای ویلا به آن ها توجه داشت که از جمله ی این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-طراحی نمای ویلا با توجه به بودجه ی مالی صاحب ویلا

-طراحی نمای ویلا با توجه به اقلیم منطقه

-طراحی نمای ویلا با توجه به بافت منطقه

– استفاده از یک سبک معماری مورد پسند و مشخص

– توجه به نور پردازی در شب هنگام

– استفاده از مصالح با کیفیت و بومی

-طراحی ورودی و نما با توجه فضای اطراف ویلا 

تصویر 8

انواع طراحی نمای ویلا

شما می توانید انواع طراحی های مختلف از نمای ویلا را با مراجعه به سایت اینترنتی ما ملاحظه کنید. امروزه تنوع طرح ها بسیار زیاد شده چرا که علایق و سلایق افراد نیز روز به روز در حال تغییر می باشد. از جمله این طرح ها می توان به نمای پوسته ی بتنی ویلا، نمای ویلای مدرن با استفاده از متریال بومی و نمای ویلا با استفاده از چوب اشاره کرد که در ادامه ی مطالب به توضیح و تشریح برخی از انواع طراحی ورودی و نمای ویلا پرداخته ایم و شما با مطالعه و رجوع کردن به این مطالب می توانید اطلاعات بسیار مفیدی را به دست بیاورید.

تصویر 9

نمای پوسته بتنی ویلا

طراحی پوسته بتنی ویلا از شیک ترین طرح های نمای ویلا می باشد. نمای پوسته بتنی سبک معماری ژاپنی بوده و در این سبک کاغذی را با هنر بسیار ویژه ای تا کرده و طرحی جالب و شگفت انگیز از یک ویلا را به وجود می آورند که مهندسین و معماران نیز طبق الگوی ایجاد شده بنا را از بتن می سازند. در بسیاری از کشورها مانند کوآلالامپور و مالزی استفاده از این طرح بسیار مشهود می باشد. در این نوع طرح ها جنس سقف با جنس نما یکی می باشد. نمای پوسته بتنی ویلا از خاص ترین و متفاوت ترین طراحی ها به شمار می رود. 

 تصویر 10

نمای ویلای مدرن با استفاده از متریال بومی

نمای ویلای مدرن با استفاده از متریال بومی از زیباترین طرح های نمای ویلا می باشد که در این نما طراح سعی دارد از دو درب ورودی برای ویلا استفاده کند که یکی از این درب ها برای ورود خودرو به پارکنیگ و دیگری برای ورود عابران استفاده می شود. در این نو طرح روشنایی و نور پردازی نمای ویلا به وضوح قابل دیدن می باشد و جذابیت بسیار زیادی دارد که هر ببینده ای را شیفته ی خود می کند. نمای این طرح ها به گونه ای است که طبقه اول از بیرون به راحتی قابل مشاهده می باشد و اکثراً طبقه اول را نشیمن گاه تشکیل می دهد. این مدل بیشتر در کشور مکزیک مورد توجه بوده است و از سبک های معماری این کشور به حساب می آید. 

 تصویر 11

نمای ویلا با استفاده از چوب

استفاده از چوب در نمای ویلاها از مهم ترین و پر طرفدارترین نماهایی می باشد که مورد استفاده ی عموم واقع شده است. این طرح در مقایسه با دیگر طرح های نمای ویلا هزینه ی کمتری را می طلبد. استفاده از چوب باعث می شود که نمای ویلا بسیار رؤیایی و جذاب تر به نظر برسد. اولین ویلاهایی که نمای چوبی داشتند در کشور برزیل مشاهده شد که بعدها در کل دنیا از این نما استفاده کردند. در منطقه ی شمال کشور ما نیز استفاده از این نما بسیار رایج می باشد. درب ورودی و پنجره های اصلی نیز در این طرح از جنس چوب می باشند. 

تصویر 12

درب ورودی ویلا

درب ورودی ویلا یکی دیگر از مواردی می باشد که بر نمای بیرونی ویلا تأثیر بسزایی دارد و اولین چیزی به شمار می آید که افراد هنگام مواجه شدن با ویلایی آن را مشاهده می کنند. به همین دلیل در انتخاب آن بایستی بسیار دقت کرد تا بهترین انتخاب خود را انجام دهید. انواع مختلفی از درب ورودی ویلا وجود دارد که در بخش بعدی به صورت مختصر و مفید به آن پرداخته شده است. در هنگام نصب و طراحی درب ورودی ویلا باید به جهت تابش خورشید توجه داشته باشید چرا که تابش مستقیم خورشید می تواند باعث ایجاد ترک های مویی در درب چوبی شما شود که این موضوع برای درب های بلند بیشتر نگران کننده می باشد

تصویر 13

انواع درب ورودی ویلا

از انواع درب ورودی ویلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب ورودی چوبی: در منزل هایی که دارای رواق و تاق نما می باشند، می توانند از درب های چوبی برای آن ها استفاده کرد. درب های چوبی از گران ترین و پرطرفدارترین متریال ها به شمار می آید. جنس چوب های درب ویلاها معمولاً از چوب بلوط و گردو یا از چوب ماهون هندوراس ساخته می شوند که در برابر تمامی عوامل خارجی بسیار مقاوم و مستحکم می باشند.

درب ورودی هیبریدی: درب های هیبریدی ظاهراً شبیه درب های چوبی بوده اما ساختار داخلی آن ها از سه لایه فوم تشکیل شده است که بسیار مقاوم تر از درب های چوبی می باشند. این درب ها دارای روکش چوبی بوده و هر دو سال یک بار بایستی بازسازی شوند.

درب ورودی فایبرگلاس: درب های فایبرگلاس از جمله ارزان ترین درب های ورودی ویلاها می باشد که در بین بقیه درب ها کم ترین نیاز به نگهداری را دارند.

شما می توانید با توجه به نمای ویلای خود و نیز طراحی آن از انواع درب های مختلفی که ذکر کردیم مورد مناسب را انتخاب نمایید.

تصویر 14

اندازه درب ورودی ویلا

در مرحله ای که می خواهید برای تهیه ی درب ورودی ویلای خود اقدام نمایید، بایستی ابتدا اندازه چارچوب درب خود را دربیاورید و با توجه به اندازه و سایز چارچوب سفارش خود را انجام دهید. توجه داشته باشید در صورتی که اندازه درب ویلای شما اندازه ای استاندارد دارد در این صورت می توانید گزینه های بسیار زیادی را در انتخاب طرح درب خود داشته باشید. در صورتی که درب ویلایتان به صورت چهارگوش باشد، در این صورت کارتان بسیار راحت بوده و موارد آماده بسیار زیادی برای انتخاب شما وجود خواهد داشت. اما در صورتی که درب منحنی باشد در این صورت انتخابتان محدود خواهد بود.

این مقاله در زمنیه طراحی ورودی و نمای ویلا و عوامل مؤثر در زیبایی نمای ویلا برای شما عزیزان نوشته شده است.

اشتراک گذاری

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت انحصارا در اختیار شرکت مهندسی معماری پرسیاه طرح پردازان می باشد.